21 Şubat 2010 Pazar

Görmeden Gören Beynin Sırrı ..

Doğuştan görme yetisine sahip olmayan Eşref Armağan, dünyayı tanımak için 6 yaşında resim yapmaya başladığında, bilim kitaplarını da alt üst edecek bir hayata ilk adımını attı. Parmaklarıyla dokunduğu eşyaları, önce çivilerle tahtaya çizmeye başladı, sonra da 12 yaşında kuru boya ile ilk kelebeğini yaptı. Artık dünyayı parmaklarıyla görüyor, parmaklarıyla resmediyordu.

Eşref Armağan, zamanla renk geçişleri, perspektif, gölge ve ışık oyunlarını da öğrenerek tuvaline aktardı. Resimlerindeki ileri teknik, yurtdışındaki ressamların yanı sıra bilim adamlarının da ilgisini çekmeye başladı. Öyle ki 2004 yılında Harvard Üniversitesi’ne çağrılarak, beyin ve göz taramasından geçirildi. İşte o zaman bilim adamlarını da şaşırtmayı başararak, ünlü New Scientist Dergisi’ne konu oldu. Çünkü kör insanlarda, karanlık olan beynin görme merkezi, o resim yapmaya başladığında aydınlanıyordu.

Toronto Üniversitesi’nden Prof. Dr. John Kennedy, yakın takibe aldığı Eşref Armağan’ı “Dünyada örneği olmayan istisnai bir yetenek” olarak tanımladı. Ünü giderek yayılan Armağan’ın bu gizemli yeteneği, Discovery Channel’da yayınlanan bir belgesele konu oldu.




Eşref Armağan-Dünyayı Şaşırtan Türk

1 yorum:

f.ferdi durusulu(günesinoğlu) dedi ki...

dostum emeğine sağlık,

nerelerdesin dostum merak ettim,
gittim deme lütfen uzun zamandır takip edemiyorum seni
gelince ses et olur mu?

sağlıcakla